יום שני, 12 ביולי 2010

wait for me

היום אני לא אקרא לכם בשמות מוזרים, בגלל שאין זמן! אני פשוט יאמר שלום כאחד האדם ואמשיך הלאה כי כמו שציינתי כבר בשורה מעליי, אני הולכת להסתיר לה עם הרבה מאוד מידע מעניין על יוצר עם קרחת, ויוצר עם הרבה פחות קרחת  אחד הכיר את השני אך לשני לא היה מושג על זה , ובכל זאת ביחד ולחוד הם יצרו קליפ יפיפייה. הראשון היה אחראי על הסאונד , השני על הוויזואליה, וביחד הם הצליחו לגרום לי לרצות להתחפש לארנבת ולרסס כל מה שנקרה בדרכי.


אי שם בשנות השישים, נולדת בניו יורק הכלאה מדויקת בין מייקל סטייפ, קריסטין דאנסט וקרחת.
בגיל 9 כל האינסטלציה הזאת עוברת לקונטיקט ושם מתחילה בעשיית מוזיקה.
אני מדברת כמובן על ריצ'רד מלוויל הול שרובכם מכירים גם בשם מובי ( שאותו הוא שינה בעקבות הספר מובי דיק שנכתב ע"י קרוב משפחתו )
אם אתם לא מכירים או אם במקרה עדיין לא שמעתם על מובי, אני מניחה שאתם בני 95 ומעלה, ולכן במקום לבזבז את שארית חייכם בקריאת הפוסט הזה , אני מציעה לכם לגשת לסופר מרקט הקרוב לאזור מגורכם וליצור בו פקקי ענק.
(בכל גאון יש גם צד מרושע, עמכם הסליחה. חולה על זקנים)
בכל מקרה, בגיל 14 מובי מנגן פאנק הארדקור בלהקה משלו שנקראת   " the Vatican commandoes"
בשנות השמונים מובי לומד פילוסופיה באונ' ובו זמנית מתחיל להיות דיג'י במועדונים נחשבים בניו יורק.
ב 1991 הוא מוציא סינגל שנקרא "go" שהופך במהרה ללהיט באותם מועדונים ,מביא אותו למקום הראשון ברשימות המצעדים בבריטניה , ומוגדר בידי מגזין רולינג- סטונס כאחד האלבומים הכי טובים שייצאו בכל הזמנים.
בהמשך, אחד משיריו הידועים ביותר נקרא we are all made of stars נכתב בעקבות פיגוע ה- 11 בספטמבר (שזה גם יום הולדתו) השיר נמצא באלבום שנקרא "18" ,
ב-2005 מובי מוציא דיסק שנקרא hotel ושמתוכו יצאו להיטים גדולים ומצוינים כמו : "spiders, lift me up, slipping awayועוד , בין השנים 2006-2007 מובי מתעסק בעיקר בעשיית פסקול לסרטים (ואפילו שיחק בסרט Pittsburgh) בשנת 2008 הוא מוציא אלבום שנקרא last night שמושפע מחיי הלילה של עיר מגוריו- ניו יורק , ובשנת 2009 הוא מוציא את האלבום wait for me (וכאן בדיוק אנחנו עומדים לפגוש בעוד מספר שורות את האמן הבא שלנו)
מאז ועד היום מובי הוציא 10 אלבומים ומכר מעל 20 מיליון עותקים, על הדרך הוא גם הצליח להסתבך עם הראפר אמינם אחרי שאמר שהמוזיקה שלו מלאה בהומופוביה ושנאת נשים.

(אמינם החזיר לו בשורות: And Moby? You can get stomped by Obie"

You thirty-six year old baldheaded fag, blow me

You don't know me, you're too old, let go

" It's over, nobody listen to techno .)

אאו'ץ

מובי גם פעיל נמרץ למען זכויות כדור הארץ, וידוע כאחד היוצרים היותר ידידותיים למשתמש.

ועכשיו בדילוגים קלילים אנחנו עוברים ישירות לחלק היותר מעניין של הפוסטוד הזה , אותו מובי מלמעלה הוציא סינגל מתוך האלבום האחרון שלו שנקרא "wait for me" והציע לכל יוצר קולנוע בהתהוות ליצור עבורו קליפ לשיר, הזוכה המאושר יזכה ב- 5000 דולר ותהילת עולם שלא תחלוף לעולם .
נמרוד שפירא (27) סטודנט לקולנוע באוניברסיטת תל אביב (שנה ד) הוא אותו זוכה מאושר, לפני שאפרט מעט אודותיו . תצפו קודם בקליפ :


כשראיתי את הקליפ לראשונה בדיוק התעוררתי מהשנץ' הקבוע שלי, עטויה בקרומי עיניים וכפכפי נמר.
 עמדתי נפעמת מולו וכל מה שהתחשק לי לעשות באותו רגע זה להצדיע , מיד זיהיתי שהוא מורכב מעשרה קליפים מקוריים של מובי :

   in this  wourld  , we are all made of stars    , jam for the ladied  Natural blues  , new york new york  . body rock  , beautiful    Ooh yeah!   , why does my heart feel so bad?   honey

שמות הבמאים לפי הסדר: josefh kahn \ stylew \ david lachapelle\ h.r. giger\ matteo bernardini \ alec nash

במקרים רבים (מדי) בכל מה שנוגע ליצירות שעושות מחווה ליצירות האמיתיות , התוצאה לא תמיד מכבדת את היצירה המקורית . היוצר בדרך כלל הולך לאיבוד מרוב ניסיון להיות מקורי יותר , ומתאמץ לגרום ליצירה המקורית להחוויר לעומת שלו.
במקרה של נמרוד , כל המחוות לקליפים הרשומים למעלה נעשה מעולה , עם המון מחשבה ומקוריות .
הארט מוקפד ויפיפייה , כל שוט עובד ומקדם הלאה את העלילה בכבוד הראוי לה, הליהוק של השחקנית מבריק ובשילוב עם השיר זה יוצר הרמוניה מדויקת שמייצגת בצורה הטובה ביותר את שני הצדדים.
הורשמתי קשות, ובמקרה שלי זה לא קל מכיוון שבערך שמונים אחוז מהקליפים שראיתי בחיי הפעילו אצלי את מנגנון בלוטות הקנאה וגרמו לי לצרוח- " #$% אני הייתי עושה את זה הרבה יותר טוב יא @#% ! "
אבל כשראיתי את הקליפ של נמרוד , אין ספק שחוץ ממנו אף אחד אחר לא היה יכול לקחת את הרעיון הזה ולבצע אותו טוב יותר, כל פריים בקליפ הזה זועק שחשבו עליו והוא היה יכול לצאת רק ממוח מאוד מסוים עם אסתטיקה מאוד מסוימת. ולכן שאפו גדול, מחיאות כפיים והורדת כובעים .

מכיוון שלא יכולתי להישאר אדישה למספר שאלות לא פתורות שהיו לי, החלטתי להציק לנמרוד ולברר מספר פרטים לגבי הקליפ...

ספר לי מעט על הרעיון לקליפ :

הרעיון הגיע פחות או יותר ברגע ששמעתי על התחרות. זכרתי חלק גדול מהקליפים של מובי אבל בכל זאת התחלתי לחפש את כל הוידאו קליפים שלו, ולראות אם יש כאלה שאני לא מכיר, ואכן היו...
את הבולטים ביותר מבחינה ויזואלית הכנסתי לקליפ המחווה שביימתי. (אני מודע לכך שהצופה האופטימאלי של הקליפ חייב להיות מעריץ של מובי או לפחות צרכן MTV/ YOUTUBE בעל ידע עשיר, אבל לדעתי הקליפ עובד גם אם לא מכירים את כל הקליפים של מובי).
כמובן שכשבניתי את הסצנות היו גם קליפים אחרים של מובי שאהבתי אבל פשוט לא התאימו.... התסריט השתכלל לאורך כל החודש בו עבדנו על ההפקה. (לדוגמא בהתחלה רציתי שהבחורה תיעזר בספר כישוף שידריך אותה כיצד לזמן את מובי, אחר כך זה השתנה לקו חם למעריצים של מובי שמדריכים אותם כיצד לזמן אותו אליהם... לבסוף חשבתי על ספרי HOW TO... FOR DUMMIES שהיוו את הפתרון המושלם ביותר, וישר מכניסים את הצופה להבנה של העלילה מבלי צורך להתעכב יותר מדי על למה וכמה ואיך..., היה גם שלב שהשחקנית הייתה צריכה לגלח את הראש כדי להדמות למובי, ועוד כל מיני רעיונות תסריטאים מופרכים יותר ופחות שירדו...)
העלות של הקליפ הייתה פחות או יותר כמו הפרס שהוענק לנו על ידי צוות GENERO חמשת אלפים דולר ועם שאר הכסף הלכנו כל אנשי הצוות למסעדה לחגוג את הזכייה...

מהו הנימוק של מובי לבחירת הקליפ:

"'when we announced the 'wait for me' video competition i thought we'd have around 30 or 40 entries. Instead we received 500 entries and most of them are amazing. i'm stunned at how many good entries we received.

it was incredibly hard picking a winner in this competition, as there were dozens and dozens of great videos to choose from. i chose this winning video based on it's creativity, production value, concept, and humor.



ספר על תהליך העשייה על הקליפ :

על הקליפ עבדנו חודש - אופיר גולדמן המפיקה, אמנון האס הצלם, ועוד צוות גדול של בערך כ-30 איש שכל אחד תרם את חלקו. בלעדי אופיר ואמנון הקליפ לא היה אפשרי, ואני חייב להם הרבה.
השחקנית האדירה היא שני בן חיים, הגעתי אליה דרך המלצה של אמנון, אחרי שנפגשנו עם הרבה שחקניות שכולן היו מקסימות אבל לא התאימו למה שאנחנו מחפשים.
הצילומים עצמם היו יומיים מתישים באחד עשרה לוקיישנים: ביניהם רחוב בזל (דירת בחורה) ואבן גבירול (המריצה הורודה בדירה של חברה ללימודים), פארק הירקון-הצבים, טיב טעם ראשון לציון, רחובות בית אבות "לב אבות", כיכר אתרים, נמל תל אביב, חניון דיזינגוף סנטר ונווה ירק (הארגזים)
חומרי הגלם הועברו לידיהם של ג'וליאן פדר העורך ועומר זייטמן האונלייניסט. ותוך פחות משבוע מיום הצילומים הקליפ היה מוכן.



נמרוד עובד כרגע על פרויקט הגמר שלו באונ' תל אביב , מגמת בימוי . הוא גם ביים סרט קצר שנקרא "תום" שהוצג בשמונה פסטיבלים עד כה, וממשיך להסתובב בעולם , קליפ שביים לניר גבע שמשתתף בפסטיבל הקליפ הטוב ביותר באיטליה .

קרדיטים עבור הקליפ :

משחק: שני בן חיים,

אפריים לבנון, גל פרציגר, עמרי שפירא, אשוט גספריאן וניר זליחובסקי

ענבל רוטנברג ואודי אלנברג בתפקיד הסנאית ודב הפנדה

בימוי ותסריט: נמרוד שפירא

הפקה: אופיר גולדמן

צילום: אמנון האס

עריכה: ג'וליאן פדר

תאורה: אודי אלנברג

ע. ארט, עיצוב שיער ועיצוב סט: אלינה מרגולין

ע. צלם ראשון: חגי בן כוזרי

ע. צלם שני: איתמר רונאל, בן פונארוב ויונתן האורסטוק

איפור וצילום סטילז: ענבל רוטנברג

ארט והלבשה: נמרוד שפירא

עריכת אונליין: עומר זייטמן

אנימציה: יסכה מאיו

ציורי חייזרים: מיש רוזנוב

עיצוב תיק חמצן אסטרונאוט: לירון לזר



אחד הדברים שתמיד עוברים בראשי כשאני צופה בקליפים או בסרטים  , היא המחשבה איך מישהו אחר היה עושה את אותה יצירה בדיוק אך בפרשנות שונה לגמרי ואישית שלו, התחרות של הקליפ אפשרה הצצה מיוחדת לעוד מספר קליפים שנעשו לאותו השיר אך נשלחו ממקומות שונים בעולם ונעשו על ידי יוצרים  שמגיעים מרקעים אחרים לגמרי .
אני בחרתי להביא לכם ארבע דוגמאות של קליפים שונים עם אותו השיר, אני באופן אישי עדיין חושבת שהקליפ של נמרוד הוא הכי יצירתי מבין כל אלה שראיתי (ותאמינו לי שראיתי הרבה).





ולסיום סיומת עוד קליפ שבויים לסינגל שיצא (לפני שנה) מתוך האלבום החדש ע"י דיוויד לינץ בכבודו ובעצמו (!!!) שהוא גם המוזה של מובי. אותי זה מרגש : (אבל מצד שני גם אם היו שמים כתובית עם השם דוויד לינץ על קוביית בטון זה היה מרגש אותי באותה מידה)




זה הכול להפעם יצורים, תרגישו טוב, תהיו טובים, תעשו אהבה, תעשו משהו,שימרו על הכדור, תגיבו לי, תחזרו לכאן.

5 תגובות:

  1. דווקא שכבר הייתי בטוח שאצליח להתנתק מהמחשב ולהתאחד עם המיטה, נתקלתי בתגובה שלך והובלתי לעמוד שלך, שפתח בפני את הבלוג שלך והרשים אותי עמוקות עם הפוסט הזה, ששרף לי עוד שעה ממה שכבר לא נשאר מהלילה שעבר... ועל כך תודה! על ההשראה. תודה על המילים, המחשבות ובעיקר על השיתוף. קנאת יוצרים תרבה יצירה. אז שיהיה לך יום פורה ומואר! לילה טוב
    ;-)

    השבמחק
  2. לילה טוב, ותודה רבה לך.

    :)

    השבמחק
  3. כתוב מצוין, קליפים מצוינים,נרשמתי!
    מחכה לעוד בהמשך

    השבמחק
  4. יש לי תחושה שבזכות הבלוג הזה אני אצמד לקליפים.

    אהבתי את הניתוח, את סגנון הכתיבה, את העלילה וגם אותך.

    (שחור מחמיא לך)

    השבמחק
  5. שנה טובה עם הקליפ החדש שנמרוד שפירא ביים ל-עילי בוטנר. עילי בוטנר מוציא את הקליפ ל"ימים של קיץ" בו שר כפיר בן ליש, בהשתתפות חברי קבוצת הדרמה "לב אבות" מרחובות, בויים על ידי נמרוד שפירא, שזכה בתחרות הקליפים של מובי.
    http://www.youtube.com/watch?v=sm-zis89QaU
    http://www.mako.co.il/music-news/singles/Article-387d3c2ccbbca21006.htm

    השבמחק